W dniach od 29 września do 5 października bieżącego roku nauczyciele: Dominik Rodziewicz, Anna Badach, Anna Olszewska oraz Dawid Czarnota brali udział w kursie "Integration for Immigrant Children into Schools in Europe" (Integracja dzieci imigrantów w szkołach w Europie) w Mediolanie (Włochy). Uczestnictwo w tym kursie było niezwykle istotnym doświadczeniem, pozwalającym na poszerzenie wiedzy na temat skutecznych metod integracji uczniów z innych krajów w polskiej szkole, co jest szczególnie ważne w obecnych czasach, w obliczu rosnącej migracji.

integracja-dzieci-imigrantow-w-szkolach-w-europie-559831.jpg

Podczas kursu nauczyciele zdobyli wiedzę na temat różnych modeli integracji stosowanych w europejskich systemach edukacyjnych. Zajmowaliśmy się także analizą wyzwań, z jakimi spotykają się uczniowie z doświadczeniem migracyjnym, takich jak bariera językowa, różnice kulturowe oraz problemy związane z adaptacją społeczną. Omówiono skuteczne strategie wspierania rozwoju kompetencji językowych oraz budowania poczucia przynależności w szkole.

Ponadto uczestnicy kursu mieli okazję przeanalizować praktyczne narzędzia i materiały dydaktyczne ułatwiające integrację oraz współpracę z rodzinami uczniów imigracyjnych, a także poznali metody współpracy międzykulturowej, które sprzyjają lepszej komunikacji i zrozumieniu między uczniami różnych narodowości.