Dnia 26 września 2024 r. klasa 6D miała wyjątkową okazję odwiedzić gdańskie zoo w ramach projektu językowego. Celem wycieczki było nie tylko poznanie świata zwierząt, ale także pogłębianie różnic i podobieństw językowych między trzema językami: angielskim, niemieckim oraz rosyjskim. Uczniowie mieli za zadanie nazwać napotkane zwierzęta w każdym z tych języków, co pozwoliło im na bardziej interaktywne i ciekawe poznawanie bogactwa lingwistycznego.

projekt-wielojezyczny-w-gdanskim-zoo-555886.jpg

Projekt nie ograniczał się jedynie do słownictwa. Uczniowie analizowali również, jak różne języki wpływają na postrzeganie natury, biologii, a także jak ewolucja kulturowa i geograficzna kształtowała nazwy i wyobrażenia o zwierzętach. Oprócz tego, w ramach integracji z uczniami polsko-ukraińskimi, uczestnicy poznawali różnice kulturowe związane z nazwami i symboliką zwierząt w obu krajach, co wzbogaciło ich wiedzę o tradycjach oraz współczesnych powiązaniach między Polską a Ukrainą.

projekt-wielojezyczny-w-gdanskim-zoo-555887.jpg     projekt-wielojezyczny-w-gdanskim-zoo-555888.jpg

Wycieczka była świetną okazją do nauki zarówno języków, jak i biologii w praktyce. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z naturą, uczniowie na własne oczy obserwowali zachowania i charakterystyki zwierząt, które wcześniej znali jedynie z podręczników, co pozwoliło na lepsze zrozumienie różnych gatunków.

projekt-wielojezyczny-w-gdanskim-zoo-555889.jpg     projekt-wielojezyczny-w-gdanskim-zoo-555890.jpg

wychowawca klasy 6D - Dominik Rodziewicz